pletenje

U prodaji je Skripta "PLETENJE po MIRI" koja pored objasnjenja za pocetak pletenja sadrzi objasnjenje za preko 200 mustri kao i dvadesetak odevnih predmeta na 180 stranica 

 

POZAMANTERIJA U NOVOM SADU 
 U KOJOJ PORED VUNE I PRIBORA ZA PLETENJE MOZETE DA KUPITE I SKRIPTU "PLETENJE PO MIRI"

 

NAMICANJE    PETLJI

Namicanje petlji je, svakako od osnovne vaznosti za dalje uspesno pletenje. Zato je neophodno pokloniti maksimalnu paznju da se petlje namicu pravilno i ujednaceno.

Postoje tri tipa namicanja petlji koji su manje ili vise slozeni; u zavisnosti od toga koji se deo plete odabira se tip namicanja petlji. O tome ce kasnije podrobnije biti reci. Medjutim, bilo koji tip namicanja da je u pitanju, petlje treba prilicno labavo nizati na iglu. Pri tome treba imati u vidu da su te petlje u stvari ivice raznih delova i da zato teba da budu dosta elasticne. Samo i tu treba paziti da se ne pretera, jer ako su petlje suvise labave, dolazi do istezanja i razvlacenja. Glavni uslov da se ova radnja obavi kako treba jeste dobar izbor igala koje treba po debljini da odgovaraju odabranoj vuni. Kao sto smo vec rekla, broj koji pokazuje precnik igala obicno teba da odgovara broju niti vune kojom se plete (na primer, igle broj 3 se upotrebljavaju za vunu sastavljenu do tri niti).

Petlje se mogu namicati pomocu jedne igle, pomocu dve ili pomocu cetri igle .

Takodje je vazno od kakvog su materijala izradjene igle. U odnosu na igle od plastike i drveta, metalne igle su pogodnije jer vuna po njima klizi bez zadrzavanja. Zato ako se pri pletenju ispoljava teznja ka suvise cvrstom radu , treba odabrati metalne igle. Takodje je vazno da su igle lagane kako bi ste sto manje opterecivali ruke.

 

NAMICANJE POMOCU OBICNE OMCICE

 Ovo namicanje se cesce primenjuje kod dodavanja petlji na rubovima pletiva koje se radi, nego za namicanje petlji pri pocinjanju pletiva. Igla se stavi u desnu ruku i klupce se drzi sleva, onda se palcem leve ruke napravi omcica kroz koju se provuce igla koja se drzi u desnoj ruki. Mali i domali prst  se zatim saviju ka dlanu propustajuci nit ; palac leve ruke se izvlaci iz omcice i nit se zategne. Ovaj postupak se ponovi sve dok se ne napravi potreban broj petlji.

 

NORMALNO NAMICANJE

1.      Ovaj postupak namicanja petlji njacesce se primenjuje , odgovara svakom tipu vune i petlje budu dovoljno elasticne i otporne.

2.      Klupce se stavi s desne strane i odmeri se duzina niti koja je dovoljna da se od nje naravi zeljeni broj petlji

3.      Igla se podvuce sa donje strane niti koju ste odmerili

4.   Nit sa klupceta namotate na kaziprst leve ruke

5.  Nit koju ste odmerili se uhvati izmedju levog srednjeg prasta i domalog i prebaciti preko palca tako da pravi omcicu

6.      Igla iz desne ruke uvuce se u omcicu i uhvati nit od klupceta koja se pridrzava levim kaziprstom ta nit se provuce kroz omcicu koju pravi palac

7.      Zatim zategnuti nit koju ste odmerili i petlja je ucvrscena.

Postupak ponoviti za sve petlje

 

NAMICANJE POMOCU DVOSTRUKE NITI

Ovo je ustvari jedna varijanta normalnog namicanja. Ona nit koju ste odmerili kao dovoljnu duzinu za namicanje petlji stavi se dvostruka nit. Ta dvostruka nit se drzi sleva a sa desne strane se uvodi jednostruka nit sa klupceta. Zbog cvrstine i izdrzljivosti petlji ovaj postupak je pogodan  kod izrade sportske odece kao i one kod koje je potrebna izvesna cvrstoca i gusto pletenje.

 

 

NAMICANJE PETLJI POMOCU DVE IGLE

Ovaj nacin namicanja petlji veoma je pogodan kada je potrebno napraviti veliki broj petlji pa je tesko  proracunati duzinu niti koja se kod normalnog namicanja ili namicanja sa dvostrukom niti nalazi sleva. Postoje dva razlicita nacina za namicanje petlji pomocu dve igle.

 

 

NAMICANJE POMOCU DVE IGLE (francuski postupak) 

  1. Prva petlja se radi kao kod naomalnog namicanja, ali kao sto smo vec napomenuli, ne treba ostaviti suvise dugacku nit s leve strane posto ce se petlje praviti od niti sa klupceta
  2. Igla koja drzi prvu petlju provlaci se ispred leve omcice
  3. Desnu iglu  ubosti u prvu petlju sleva udesno prebaciti nit na desnu iglu odozdo nagore i izvuci je kroz prvu petlju koja ne sme da se skine sa leve igle
  4. Tek izvucenu petlju prevuci preko desne igle stavljajuci je pored prve petlje. Desnom rukom lako povuci nit da bi se petlja ucvrstila na igli. Postupak ponavljati dok se ne napravi zeljeni broj petlji.

 

NAMICANJE POMOCU DVE IGLE  (Egleski postupak)

  1. Uradite prve dve petlje kao u prethodnom postupku
  2. Desnu iglu ubosti izmedju dve petlje na levoj igli
  3. Nit prebaciti na desnu iglu odozdo nagore zatim iglu izvuci iz prostora izmedju dve petlje
  4. Omcicu koja se na taj nacin napravi prebaciti na levu iglu pored druge dve petlje. Postupak ponavljati dok se ne dobije zeljeni broj petlji

 

NAMICANJE PETLJI POMOCU CETRI IGLE

Ovo pletenje se obavlja pomocu pet igala. Postoji nacin namicanja petlji za pletenje u krug kod predmeta kao sto su rukavice, carape izrezi oko vrata, kape. Ovaj postupak se zove namicanje na cetri igle, posto petlje treba pravilno rasporediti na cetri igle, petom iglom se posle plete.

  1. Broj petlji treba da je deljiv sa 4(cetri)
  2. Po jednom od sistema namicanja pomocu dve igle na prvu iglu namaci proracunati broj petlji i dodati jos jednu petlju koja ce kasnije biti prebacena na trecu iglu.
  3. Proracunat broj petlji namaci na trecu iglu pomocu druge igle a prekobrojnu petlju perebaciti na cetvrtu iglu
  4. Trecom iglom namicati petlje dok na sve cetri igle bude potreban broj petlji.
  5. Da bi se rad zatvorio, namestiti cetiri igle u cetvorougaoni polozaj i na cetvrtu iglu prebaciti prvu petlju sa prve igle
Make a Free Website with Yola.